Szukaj...

piątek, 26 września 2014

Co najłatwiej jeść po wyrwaniu zęba?

Najogólniej wszystko co mięciutkie ;) Jednak, jeżeli macie wyrwanego zęba tylko po jednej stronie, to właściwie nie ma ograniczeń. Wystarczy omijać okolice poekstrakcyjną.

Ja miałam od razu usunięte dwie górne piątki co mi trochę skomplikowało posiłki i picie płynów. W dzień wyrywania zęba (godz. 17) nie jadłam już nic do końca dnia. Podobno można spożywać posiłki chyba 3 godziny po zabiegu, ale wolałam nie ryzykować i się trochę przegłodziłam.

Następny dzień zaczęłam od dwóch szklanek wody (robię to codziennie). Uczucie było raczej dziwne niż nieprzyjemne. Trochę ciągnące. Nie bardzo chce się dziury czymkolwiek dotykać. Na następny ogień poszła wystudzona kaszka dla dzieci. To był kosmos, bo jak z napojami da się uniknąć kontaktu, tak tutaj nie było o tym mowy. Zastanawiałam się jak ja to wypłucze :) Podkreślę też, że nie badałam językiem tych okolic. Odważyłam się dopiero po myciu zębów. Po kaszce (mimo podwójnej porcji) nadal ssał mnie głód i dopchnęłam się bułką. Po prostu wydłubałam miękki środek, a skórkę pogryzłam jedynkami ;) Trwało to trochę czasu. Do wytrzymania. Na przekąskę zjadłam banana i jogurt. Jedząc obiad znowu mogłam poczuć się jak bobas ;) Obiadki "Gerbera" <3 Co prawda, jeżeli ktoś nie lubi jałowego smaku, radzę doprawić :) Mi bardzo smakował, a bez gryzienia jedynkami konsumuje się dużo szybciej :D Na kolację znowu była bułka, tym razem z serkiem wiejskim.

Mniej więcej do 3 dnia bawiłam się w papko-dietę. Naprawdę nie była taka zła ;) Po tym czasie zaczęłam używać szóstek żeby coś gryźć. Co prawda do tej pory nie jem zbyt twardych rzeczy, bo to po protu upierdliwe. Poza tym mam jakieś obawy, że coś twardego mogło by się wbić w dziąsło i całe gojenie licho by wzięło. Tak, więc czekam sobie, aż miną te dwa tygodnie i bez obaw będę mogła jeść orzechy ;)

Z miękkich rzeczy polecam kluski, pierogi, zupy, sałatki z gotowanych warzyw, ziemniaki, kasze jaglaną, banany, pomarańcze, zmiksowane jabłka lub inne owoce, bułki, chleby, mieloniaki, serki homogenizowane oraz jogurty. Można też oczywiście budynie i kisiele, ale osobiście nie przepadam za tego typu rzeczami ;) I pamiętajmy żeby nie zaniedbać naszej diety! Jest naprawdę mnóstwo produktów, które można jeść i nadal odżywiać się zdrowo!!!


W zasadzie już po tygodniu można jeść co się chce, bo dziąsła zasłaniają dziury, a pożywienie nie pcha się nieproszone ;)

Jeżeli chodzi o alkohol po wyrywaniu zęba jest on zabroniony tak jak i wszystkie używki.
Poza tym nie sądzę, że ktoś kto miał takie znieczulenie, potrzebuje jeszcze kolejnego ;) Nie wiem co prawda jak długo należy utrzymywać abstynencję. Mi wyrywali zęba w czwartek, a w poniedziałek poszłam się spotkać z koleżankami na pizzy i piwie ;) Z pizzą poradziłam sobie bardzo dobrze, aczkolwiek najwolniej (miała grube, miękkie ciasto) ;) A z piwem, jak to z płynem, uporałam się szybko. Żyć żyje, komplikacji nie było, ale nie wiem jak to się ma do zaleceń medycznych (chyba trzeba odczekać 24 godziny po wyrywaniu).

1 komentarz: